Pošto smatram da mi je život previše komplikovan u oblastima na koje ja ne mogu da utičem, uvek se trudim da što više uprostim one situacije i događaje koji su pod mojom kontrolom. U to ubrajam i veze, pa i sve što uz njih ide (pa i prevare).
Imao sam dovoljno prilika i vremena da dobro porazmislim o toj temi i stvorio neko svoje gledište na to.
Prva stvar... ljubav jedne osobe, kao ni sama osoba, nisu imovina koja se može posedovati. Ne mogu ja protiv njene volje kontrolisati nju i njene emocije... Može ih dati kome god želi. Ako sam ja ta osoba, kojoj pripada njena ljubav - sjajno. Ako nisam... zbogom i doviđenja!
Pošto sam ovo rekao, prevaru iz nehata (kako je to zaboravi definisala) bih oprostio (pod uslovom da mi devojka sama prizna da me je prevarila, a ne ja da otkrijem, ili da mi neko drugi to kaže). Nije to baš tako jednostavno kao što deluje, ali bi ipak rezultat na kraju bio takav - oprostio bih! Ipak, ni ja ne mogu da garantujem da ne bih uradio slično ako se stvore specifične okolnosti. Međutim, prevaru sa predumišljajem, kada me prevari i u tom trenutku bude svesna "šta radi"... NE! Razlog je jednostavan. Ako me je prevarila znači da ja nisam osoba koja joj u tom trenutku najviše odgovara. Zašto bi onda bili zajedno? Jedini razlog zbog kojeg želim da budem u vezi je ljubav... dakle, NIJE strah od samoće, NIJE potreba za pažnjom, NIJE seks... već ljubav... A kakva je to ljubav ako je njoj (bar u tom trenutku) potreban neko drugi? Priznajem, i to bi moglo da se desi (njena potreba za drugim) ako je naša veza u krizi... ali moj postulati na kojima pokušavam da izgradim svaku vezu su "komunikacija, iskrenost, poštovanje". Kada veza već dođe u neprebrodivu krizu - bolje je prekinuti nego pristupiti tako radikalnim postupcima kao što je prevara.
22 Oktobar 2007, 16:06
jedno pitanje:kako neko moze NESVESNO da te preari?to mi uopste nije jasno...preara je prevara,i nema tu svesno ili nesvesno!Ja bih oprostila samo ako volim tu osobu i ako ona to bas bas zasluzuje...U ostalim(bilokojim) slucajeima,NIKADA!:****
22 Oktobar 2007, 16:07
p.s.izvinjavam se na greskama u pisanju,tastatura mi se malo razdrndala...:)
;*
22 Oktobar 2007, 16:15
Pa bas i nisam sigurna sta ne bih oprostila a preko cega bih presla (ima ona narodna-Ne snaslo me). Ne zelim da se strogo drzim nekih principa jer mislim da puno faktora utice na jedan odnos i da ne postoje samo prevara iz nehata ili sa predumisljajem vec citava paleta i da je sve uzrocno-posledicno. Pa i ako imam neki stav o tome ogranicicu se time da tako rasmisljam DANAS:)
22 Oktobar 2007, 16:28
@tuzna
Veruj mi, prevara se može planirati. Šta ako se, na primer, mojoj devojci potajno dopada neko drugi već duže vreme i prevari me sa njim... e to je prevara "sa predumišljajem". A "iz nehata"... recimo, žurka, malo više popije... i eto! Desilo se iako nije planirala. Zato što je meni bitno da li mene devojka voli... a ako me prevari pri čistoj svesti, onda me sigurno NE VOLI... Naravno, oprost važi samo u situaciji da ja volim devojku i da ona zaslužuje da joj oprostim.
@bubi
Naravno, ništa nije crno-belo, pa ni prevare nisu samo "iz nehata" i "sa predumišljajem", ali se većina može svrstati pod ove dve kategorije. A što se onih nesvrstanih tiče... nemam pojma... moralo bi da se dogodi da bih znao da li ću oprostiti ili ne!
22 Oktobar 2007, 17:27
Slažem se,sa tobom, u najvećem dijelu tvog razmišljanja. Široko shvatanje, argumentovano.
I slažem se da treba prekinuti vezu kada dođe u neprebrodivu krizu, ako ne postoji ništa što bi vrijedilo da se u njoj sačuva.
Ipak, često, u praxi se to ne dešava, posebno kada je u pitanju brak. Razlozi za ostajanje u jednoj takvoj vezi, nakon "umišljajne" prevare su individualni i vrlo raznoliki (ekonomski, socijalni, „promijeniće se“ razlozi, „zbog djece“..itd... , a ne rijetko uzrok je dugo odsustva jednog od partnera iz mnogo razloga, bolest, impotencije/frigidnosti,zanemarivanje ili puka radoznalost... itd, itd...
Što Bubi kaže: ne snašlo me:)
22 Oktobar 2007, 17:28
Dopalo mi se na koji način razmišljaš o ljubavi, ali ipak mislim da prevaru ne bih mogla ni učiniti ni oprostiti,
22 Oktobar 2007, 17:32
Šta znači prevara iz nehata? Nije to ubistvo pa da ti padne''mrak na oči'', dakle ako je prevara iz nehata (što nikako ne mogu da prihvatim) onda su tom prevarom gospodarile niske stgrasti. Ne postoji prevara iz nehata, naš prepametni Duško Radović je rekao: ''Pre nego što kažete sudbonosno da, prekrstite se, tih nekoliko dragocenih sekundi vam mogu pomoći da se predomislite''. TAko je i sa prevarom, stvar odluke. Staviš na vagu i izvagaš. Šta je prevara? I da se ne lažemo, oprostićemo mentalnu prevaru makar ona bila najjača na svetu ali nećemo prevaru ''spavao/la si s drugim/om'' a ova prva je kudikamo opasnija, samo što niko ne može da pronikne u tuđe misli a kad dođe do krevetske prevare neko može da čuje... ma tema za doktorske disertacije...
22 Oktobar 2007, 17:47
@Shadow
ja sam u svom postu napravila takvu podjelu- na nehat i umišljaj. Djelimično sam je obrazložila, ali mogu i detaljnije.
Evo dok se Quzma oglasi, da vidimo kakav je njegov stav po tom pitanju, s obzirom da je i on tu podjelu "prihvatio".
22 Oktobar 2007, 18:09
Volela bih da obrazlozis detaljnije isto kao i prevaru s umisljajem i, znas, uvek sam se pitala kako prevaru oproste oni koji su prevareni, posle svih onih suza, dilema, zamisljanja kako je neko drugi dobio poljupce i zagrljaje koji su bili rezervisani samo za njih... ;injenice da kod --mentalne prevare-- nisu oni bili ne;iji san nego neko drugi...
22 Oktobar 2007, 18:27
@Shadow
naravno. Mogu napisati moje mišljenje i moje razloge podjele koju sam napravila. Ali, s obzirom da ih je i Quzma prihvatio, a još se ne oglašava, ja moje detaljnije obrazloženje mogu napisati na svom blogu ili ev. tebi u mailu.:)
22 Oktobar 2007, 22:41
mislim da ne postoji prevara iz nehata, kako tako velika stvar da se desi iz nehata nemoze, prevaru ne mogu oprostiti jer kao sto sam rekao nije to stvar koja se desava iz nehata ili slucajno nego svesno i namerno,naravno da postoji vise vidova prevare(prevara iz pakosti,prevara iz ljubomore,prevara iz osvete...)ali svejedno prevara je prevara...
23 Oktobar 2007, 14:22
Pre svega da napomenem... sve što sam rekao važi za VEZU... BRAK mi nije ni na sekundu pao na pamet. Jednostavno, nisam ni blizu kompetentan da govorim o tome i jednostavno sam BRAK isključio kao opciju. Ali kada bih ipak morao da uvrstim i brak u svoje gledište, iz sadašnje perspektive, ne bih tolerisao bilo kakvu prevaru... veza je nešto sasvim drugo. Pogotovo viđena iz mojih očiju... sa 21. godinom.
@domacica
Razumljivo... kao što rekoh, brak je sasvim druga stvar... nezamislivo veća obaveza... u potpunosti podržavam tvoj stav!
@shadow
1. Slazem se... mentalna prevara je mnogo strašnija! Ali i mnogo komplikovanija za objašnjavanje i teoretisanje o njoj... mora da mi se desi da bih znao da li mogu da je oprostim ili ne... Jednu sam već, teškom mukom, oprostio... Ali...
2. Slažem se i da prevarom iz nehata rukovode niske strasti... ali, zaboga, ljudi smo. Ako bi tako nešto moglo i meni da se desi (šanse se mere u PROMILIMA, ali ipak postoje)... računam da bi moglo i mojoj devojci da se desi...
3. Kako oprostiti poljupce rezervisane samo za njih... UBITI SVOJU SUJETU i prihvatiti da i partner ima svoj život čiji ste samo jedan deo, a ne čitav univerzum. Teško. Ali, uz mnogo truda, je dostižno!
@scgoran
Prevare iz pakosti, ljubomore i osvete bih svrstao u namerno načinjene (sa predumišljajem) i takvu devojku bih ostavio... jer koliko je ona zapravo vredna da ja trošim svoje vreme, emocije (pa i novac) na nju, ako će otići sa drugim u krevet (ili šta već) iz PAKOSTI... To je meni jadno, i takva osoba ne zaslužuje ni da joj se javim na ulici, a kamoli da gajim izvesne emocije prema njoj.
@zaboravi
Xe... više nemam pojma šta tebi da kažem... Eto... i dalje podržavam tvoju podelu! :D
23 Oktobar 2007, 15:42
@Quzma
ostavio si me bez teksta sa rečenicom : "ubiti svoju sujetu".
Moje poštovanje.
25 Oktobar 2007, 22:33
Prevaru bih JEDINO oprostila na samom početku veze. Posle par meseci,ni u ludilu. Kad se dovoljno upoznate, toliko dovoljno da u isto vreme pokušavate da pozovete jedno drugo telefonom...
20 Novembar 2007, 14:16
SLUSAJ TI LAZY MAN!
NECU JA DA CEKAM TVOJE PISANIJE KO GODOA!
ODMA' DA SE PRIVATIS TASTATURE I OBRADUJES NAS!
COME ON, COME ON, IT'S NOT SO HARD...
:) :) :)
20 Novembar 2007, 14:25
samo da se priključim prethodnom komentaru, dosta je bilo lenčarenja!
Prijatno!
06 Decembar 2007, 09:36
DOBRO...
02 Oktobar 2008, 13:20
Koliko me je puta slagao?!Verovatno svakoga dana i tako godinama!Dopisuje se sa mnoštvom žena(kolegenica, prijateljica, bivših ljubavnica...On ima svoj stan/naše ljubavno gnezdo(oženjen je i ja sam udata)koje sve više podseća na Šervudsku šumu!Svi dolaze, niko ne odlazi.Sa bivšom ljubavnicom tu"samo "popije piće,druga bivša "samo"prespava sa sestrom, doktorka koja je zaljubljena u njega tu dodje da mu izmeri pritisak....koji mu skoči kada mu kažem KRAJ!!!! S njima se "samo dopisuje", onako, za razbibrigu, pa to je sve prošlo, zato su i bivše, a ove nove što se pojavljuju ko ispod kamena...budalaština!JA SAM LJUBAV NJEGOVOG ŽIVOTA!NAJLEPŠA,NAJSEKSIPILNIJA,NAJ/NAJ....I tako četiri godine! Mi se vidjamo svakoga dana, čujemo, dopisujemo...Obostrana strast je neiscrpna!No, malo malo pa saznam za poneku novu/staru "dopisnu prijateljicu".Ma, komplikovana priča..davim!Ćao!
03 Avgust 2010, 19:43
americancolors americancolors americancolors.
15 Avgust 2010, 14:01
blog blog blog.